Ryby i zawarte w nich kwasy OMEGA-3
Dieta bogata w ryby i owoce morza zapobiega niedoborom DHA (jeden z kwasów omega-3) i pomaga uchronić się przed depresją. Pokazują na to badania zrobione w Japonii, dzięki którym wiemy, że osoby cierpiące na zaburzenia emocjonalne mają zbyt niski poziom DHA.
Aby zapewnić sobie odpowiednią ilość kwasów omega-3, musimy sięgać po potrawy z ryb przynajmniej dwa razy w tygodniu. Niestety, mimo że w tradycyjnej kuchni ryby zajmują ważne miejsce, spożywamy ich 2 razy mniej aniżeli inni europejczycy. Pora to zmienić. Możesz zrobić sobie wspaniały prezent i kupić kwas Omega-3 w Zielarni Qintesencja Kraków.
Ci, którzy regularnie jedzą ryby, są rzadziej podatni na rozwój miażdżycy, atak serca i udar mózgu, niż ludzie, którzy dań rybnych nie jedzą. To profilaktyczne działanie kwasów omega-3 udowodniło włoskie badanie GISSI Prevenzione. Wszelkich informacji na ten temat możesz uzyskać w Zielarni Qintesencja Rzeszów.
Spożywanie ryb przez przyszłe mamy ma pozytywny wpływ na rozwój płodu i dalsze życie dziecka. Informację oraz kwas omega-3 uzyskasz w Zielarni Calivita Rzeszów. W brytyjskich badaniach wykazano, że 3 latki, których matki w okresie ciąży spożywały zbyt mało ryb, częściej miały problemy z komunikacją z rówieśnikami, a dzieci w wieku 7-8 lat gorzej się uczyły. Kiedy zbadano wskaźnik inteligencji maluchów, okazało się, że wskaźnik inteligencji był najlepszy w grupie tych dzieci, których matki podczas ciąży dbały o odpowiednią ilość ryb w diecie.
